perjantai 6. heinäkuuta 2018

Kesälomareissu ja Leimunpäivä

Eilen oli mun ihan ensimmäinen nimipäivä, ja olisin oikeastaan halunnut tulla kirjoittamaan blogiin postauksen nimeen liittyvistä jutuista, mutta se sitten vähän jäi kun matkustin koko päivän. Mutta siis mulla todellakin on nimipäivä, vaikka se löytyykin ortodoksisen kalenterin puolelta, mutta silti! Tuntui ihanalta kun sain parit onnittelut ja äiti oli lähettänyt nimipäiväkortin, vaikka ei nimipäiviä nyt yleensä ole ollutkaan tapana juhlia. Mun vanhan nimen nimipäivä tulee myös olemaan aika pian, ja muistan, että mulla oli viime vuonna tosi ristiriitainen olo koko päivästä. Kortteja ja onnitteluita on tottakai aina kiva saada, mutta jo viime vuonna se vaan tuntui vähän väärältä. 


Olin tosiaan vähän kesälomareissussa, tai kävin siis pyörähtämässä muutaman päivän vanhassa kotikaupungissani. Jotenkin tuntui vähän jännittävältä mennä sinne, kun muuton jälkeen olin niin ahdistunut ja kaikki tuntui niin sekavalta ja ikävä takaisin oli niin kova. Mulla oli kuitenkin kivat muutamat päivät, ja olin helpottunut myös siitä että kotiinpaluu Helsinkiin tuntui silti kivalta. 


Ei mulla ole kovin ihmeellistä kerrottavaa reissusta eikä mistään. Oli kivaa olla vähän muissa kuvioissa välillä, mutta kuten sanottua, niin kotiin palaaminenkin tuntui hyvältä. Reissuun itseensä sisältyi lähinnä olemista, pitkiä yöunia, kirppiksen kiertelyä, ihmisten tapaamista ja ihan loistava vähän ex tempore -roadtrip pieniin lähikuntiin/-kyliin. Juuri sellaista kun kesälomalla pitää ollakin. Mulla nyt tosin ei tänä vuonna varsinaisesti ole sellaista kesälomaa, kun en ole ollut töissä helmikuun jälkeen ja vaikka kouluhommat toukokuussa loppuikin, niin samanlaista oleilua tämä on silti melkein ollut ja tulee olemaan heinäkuun loppuun asti. Yritän nauttia tästä toimettomuudesta ja vapaudesta, mutta oikeasti välillä tuntuu siltä että oispa kiva jo päästä kouluun tai töihin. 



Rahapulassani (ennen Kelan tukipäätöksiä muutama viikko sitten) päätin, että tulen kotimatkan bussilla. Ei se viisain valinta. Säästinhän mä siinä huimat 12 euroa, mutta bussimatka kesti kuusi ja puoli tuntia ja mulla on tapana voida tosi huonosti bussissa. Junamatka olisi ollut melkein 2,5 tuntia nopeampi minkä lisäksi junamatkojen aikana pystyn yleensä tekemäänkin jotakin. Mutta no, eilinen päivä meni siis aikalailla matkustaessa, ja koska matkustusmuotona oli bussi, niin nukkuessa ja musiikkia kuunnellessa. Koko päivän satoi vettä, ja bussissa oli ihan kostea ilmasto koko matkan, ei mikään maailman mukavin kokemus. Ehkä nyt taas vähän aikaa muistan miksi junamatkoista kannattaa maksaa vähän enemmän. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti