lauantai 10. helmikuuta 2018

Kuvakuulumisia

Ajattelin tulla kertoilemaan vähän viime päivien kuulumisia. Oon ollut hieman kipeänä, tai jouduin keskiviikkona lähtemään töistä kesken kaiken kun nousi lämpöä. Torstai-iltana alkoi tosi kamala hammaskipu kun söin, ja jouduin perjantaina varaamaan päivystysajan hammaslääkäriin. Mä pelkään hammaslääkäriä ihan hulluna, ja sen takia en ollut käynyt hammaslääkärissä ihan luvattoman pitkään aikaan vaan aina vaan lykännyt ja lykännyt sitä. Nyt oli kuitenkin pakko, ja mua hirvitti tosi paljon. Nyt jälkikäteen ajateltuna kuumeilu ja epämääräinen olo on vaikka voinut johtua tuosta hampaastakin, siitä nimittäin löytyi todella iso reikä. 


Mulle sattui aivan mahtavat työntekijät jotka osasi rauhoitella ja lohdutella mua kun itkin siinä hoitotuolissa ja antoivat mulle juuri sen verran aikaa kuin tarvitsin kun pelotti. En joutunut tällä kertaa edes turvautumaan mihinkään rauhoittavaan lääkitykseen. Operaatio saatiin hoidettua, ja loppujen lopuksi se ei ollutkaan niin kamalaa kuin pelkäsin. Oli tosi voittajafiilis! Mä pelkään oletusarvoisesti melkein kaikkia lääkäreitä, lääkärissä käyminen on tosi kaukana mun omalta mukavuusalueelta, oli kyseessä mikä lääkärikäynti tahansa. On helpottavaa huomata, ihan jo prosessin kannalta, että mä pystyn voittamaan myös tämän pelon. 


Hammaslääkärikäynnin jälkeen oli tosi voimaantunut olo siitä että mä pystyin siihen! Lisäksi oli toki ihan parasta ettei hampaaseen sattunut enää. Syömistä piti tosin odotella vielä pari tuntia kun puoli naamaa oli ihan puutunut. Kävin vähän kiertämässä kukkakauppoja ja löysin vihdoin menninkäisenlehti-nimisen kasvin jollaista oon halunnut jo tosi pitkään. En vaan koskaan vielä ole nähnyt sellaista livenä missään. Peikonlehdet on nyt kovassa huudossa, ja tämä on vähän niinkuin sen pikkusisarus. Hurjan kaunis kasvi mun mielestä, ja oon superonnellinen kun mulla nyt on sellainen. Jos jollekin ei ole vielä käynyt selväksi, niin mä tykkään kasveista tosi paljon. Viime viikolla meille kotiutui nettikirppisten kautta kumiviikuna sekä pienen pieni rönsyliljavauva. Keväämmällä haluaisin myös löytää jostakin erilaisten juorujen pistokkaita, minkä lisäksi laitan parvekkeelle myös hyötykasveja kasvamaan. Ei siis sinällään liity tämän blogin aiheisiin mitenkään, mutta toisaalta tämä blogi kertoo musta, ja kasvit on semmonen asia mistä saan valtavasti voimia myös. 


Illalla fiilistelin uutta kasvia, katsoin telkkaria ja neuloin lahjasukkia mun hyvälle ystävälle. Oli aivan ihanaa vaan olla. Mun puolisokin on reissussa, joten tämä viikonloppu on ihan vain mun omaa aikaa. Se tuntuu tosi tarpeelliselta nyt. Ainiin, tein mä yhden koulutehtävänkin. 


Kävin hetki sitten kiertämässä kirpputoria ja löysin hauskan pilkullisen paidan. Hetken mietin voinko mä ostaa noin höpsön vaatteen, mutta ehkä se oli juuri sopivasti hassu mulle. Tulin siitä hyvälle mielelle. Myöhemmin tänään aion käydä elokuvissa katsomassa sellaisen leffan kuin Call Me by Your Name. Oon kuullut siitä hyvää, ja jotenkin odotan paljon sitä että pääsen elokuviin ihan yksinäni. En muista että olisin koskaan käynyt leffateatterissa yksin. Vähän harmi on se että mun kotikaupungissa tuo leffa ei mene vielä Finnkinossa (tällaisina hetkinä toivoisin esim. Helsingin leffatarjontaa), vaan semmoisessa vanhassa elokuvateatterissa. Tunnelmaa tuosta vanhasta teatterista ei puutu, mutta pehmoiset ihanat leffateatteripenkit sieltä kyllä uupuu. 


Kaiken kaikkiaan on nyt jotenkin tosi hyvä fiilis siitä että oon saanut rauhassa olla yksin, oon voinut ihan vaan olla ja keskittyä itseeni ja itseni kanssa vietettyyn laatuaikaan. En edes tajunnut miten paljon sitä olin tarvinnut. Vaikka tietenkään sairastaminen tai hammaslääkärissä käynti ei ole mitään herkkua nekään, niin ehkä nekin silti nyt osui mahdollisimman oikeaan saumaan. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti