keskiviikko 26. kesäkuuta 2019

Ensimmäinen aika hormonipolille


Kuten kuvasta näkyy, niin mä sain ensimmäisen ajan hormonipolille Taysiin. Olin tänään poissa kotoa, ja sain viestin, että sulle tuli paksu kirjekuori, ja liitteenä oli kuva jossa näkyi mistä kuori on peräisin. Olisin halunnut heti lähteä pikimmiten kotiin katsomaan mitä kuori sisältää. Ja onhan tää nyt aika siistiä!

Tosiaan, kuori sisälsi ensimmäisen ajan hormonipolille, ja se on parin kuukauden sisällä. Lisäksi kuoressa oli saapumisohjeita sairaalalle, sairaala-alueen kartta, täytettäviä papereita, lähete labroihin ja ohjeet labrassakäyntiä varten jne. En perehtynyt niihin vielä kovin syvällisesti, vaan keskityin iloitsemaan siitä tunteesta että mulla on ensimmäinen aika hormonipolille tiedossani. 


Ei kai mulla ole tästä oikeasti kovin paljoa sanottavaa vielä, oon vaan iloinen. Jotenkin tuntuu epätodelliselta että nyt asiat oikeasti etenee. Tai tiesinhän mä diagnoosin saatuani, että tämä olisi suunnilleen se etenemisaikataulu, mutta ei mikään silti ole tuntunut todelliselta, oishan mun lähete voinut vaikka hukkua matkalle tai jotakin. Nyt se kuitenkin on mustaa valkoisella ja seuraavaksi suuntana on hormonipoli! 

Odottaminen nyt diagnoosin saamisen jälkeen on ollut jotenkin paljon helpompaa. En ollut itsekään ehkä ihan tajunnut miten rankkaa se diagnoosin odottaminen ja epätietoisuudessa eläminen oli. Vaikka diagnoosin saaminen ei käytännössä sillä hetkellä muuttanutkaan mitään, niin mun oma olo muuttui kuitenkin huomattavasti, ja mun on viime viikkoina ollut jotenkin paljon helpompi olla. Vaikka dysforia tai muu sellainen ei tietenkään mihinkään maagisesti olekaan kadonnut, niin mun on kuitenkin jotenkin parempi olla itseni kanssa. Sen tunteen olen toivottanut tervetulleeksi enemmän kuin mielelläni. 

1 kommentti: