torstai 24. lokakuuta 2019

Lihaskunnon kasvu testojen myötä

Vielä en voi sanoa ihan hirveästi otsikkoon kirjoittamastani aiheesta, mutta jotakin kuitenkin. Se nyt on tietysti ihan fakta, että testot kasvattaa myös lihasta ihan eri tavalla. Oon huomannut sen jo nyt mm. siitä, että ihan ihmelihakset on kehossa kipeytyneet ja mun lihaksia on myös alkanut kramppaamaan eri tavalla kuin koskaan aikaisemmin. Tähän vaivaan tosin ostin magnesiumia, ja se vaikuttaa auttavan. 

En oo liikkunut oikeastaan sen enempää kuin aiemminkaan testojen aloittamisen myötä, välillä tuntuu että ehkä jopa vähän vähemmän syksyisten sadesäiden lannistamana, mutta yritän kyllä saada aikaan muutoksen tässä asiassa. Siitä huolimatta oma keho tuntuu jotenkin vahvemmalta ja oon huomannut jotakin ihan konkreettistakin. 


Yksi suuri asia mikä varmasti saa aikaan tunteen vahvemmasta kehosta on mieliala. Sekin tietysti johtuu testoista, mutta ei nyt suoranaisesti ole sellainen muutos tai vaikutus kuin vaikkapa lihasten kasvu. Huomasin kuitenkin erään tosi konkreettisen asian lihaskuntoon liittyen viime viikolla. 

Aikaisemmin kun kävin lenkillä, kävelin yleensä portaat ylös meille kotiin. Asutaan yhdennessätoista kerroksessa, joten niitä portaita kyllä riittää, ja aiemmin mun oli pakko pysähtyä viimeistään kuudennessa tai seitsemännessä kerroksessa lepäämään, koska mun jalat ei vaan enää meinanneet kantaa ja aloin myös olla melko hengästynyt. Jostain syystä lopetin portaiden kiipeämisen muutama kuukausi sitten, kun se alkoi tuntua ahdistavalta ja jumitin siinä ajatuksessa niin että lenkillelähtö uhkasi sen takia jäädä kokonaan. 

Viime viikolla kokeilin pitkästä aikaa portaiden kiipeämistä, ja mähän kiipesin suoraan yhdenteentoista kerrokseen! Eikä ees tehnyt tiukkaa! Mä uskon, että se johtuu testojen vaikutuksesta, koska ennen mä en ihan oikeasti vaan pystynyt tuohon, eikä mikään muu nyt varsinaisesti tässä muutamassa kuukaudessa ole muuttunut kuin testojen aloitus. En oo mitenkään erityisesti treenannut, enkä oo tosiaan edes kävellyt noita portaita ylös tänä aikana. Oon aika yllättynyt, mutta kivaahan se oli! 


Tästä saa kyllä ihan erilaista motivaatiota liikkua, kun tietää että tuloksiakin ehkä voi syntyä nopeammin ja oma lihasvoima kasvaa koko ajan. En ollut sinällään edes ajatellut tai erityisesti odottanut tätä puolta testojen aloituksessa, mutta oon kyllä iloinen ja tyytyväinen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti