sunnuntai 20. lokakuuta 2019

Transkakku

Samuelilla oli tällä viikolla synttärit, ja sen kunniaksi tehtiin kakku. Ei kuitenkaan ihan mikä tahansa kakku, vaan päätettiin käyttää translipun värejä inspiraationa kakun tekemisessä. Mä oon jo pitkään halunnut tehdä sellaisen sateenkaaritäytekakun, jossa jokainen kerros olisi eri sateenkaaren värissä, mutta tajuttiin, että tuo sama idea toimisi myös translipun väreillä. 


Mä oon joskus aikaisemminkin tehnyt kyllä täytekakkua, mutta en kyllä näin monikerroksista ja suurta. Oon myös aina vältellyt kermavaahdon käyttämistä, lähinnä siksi kun en itse ihan hirveästi välitä sen mausta. Tässä kakussa yhdistyi siis monta uutta asiaa, mutta mun mielestä siitä tuli kaikesta huolimatta oikein hieno! Ja päivänsankari piti kakustaan, mikä tietenkin oli pääasia. 


Ainahan sitä löytää korjattavaa (kuten vähän epätasaiset kerrokset ja purostusten epätasaisuus), mutta oon kyllä aika iloinen ja ylpeä että saatiin tämä tehtyä. Oon myös aika yllättynytkin siitä, että tuo koristelu onnistui noin hyvin. Mä olin vastuussa siitä yksin, ja kakusta tuli yllättävän katseenkestävä. 

Kakkupohjat on tehty siis vegaanisesti, netistä löytyy paljon ohjeita ja mä sovelsin paria niistä. Täytteeksi laitettiin säilykepersikoita ja banaania, kakun kostutukseen käytettiin ananasmandariinimehua. Kermavaahto tehtiin kauravispikermasta, ja värit on Wilton-merkkisiä pastavärejä, jotka on kaikki vegaanisia (punainen väri ei siis välttämättä aina ole vegaanista, vaan se on usein tehty kirvoista). 


Tykkään leipomisesta tosi paljon, ja nyt vegaaniuden myötä oon tässä viimeisen vuoden aikana innostunut leipomaan vielä entistä enemmän ja testailemaan erilaisia vegaanisia reseptejä. Myös nuo pöydässä näkyvät omena-mantelipullat on mun tekemiä. Leipominen on kiva harrastus, etenkin silloin kun on joku joka syö niitä omia tuotoksia ja tykkää niistä. Haaveilen tulevaisuudessa tiskikoneesta ja suuremmasta keittiöstä. Etenkin siitä tiskikoneesta, leipomisesta syntyy niin paljon tiskiä. 


Halusin tulla jakamaan kuvan tästä kakusta täälläkin, vaikka tämä nyt ei varsinaisesti ehkä liity blogin aiheeseen muutoin kuin kakun väriteeman muodossa. Toisaalta miksipä sitä ei jakaisi tällaisia kivoja pieniä asioita matkan varrelta täälläkin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti