lauantai 13. tammikuuta 2018

Enää neljä päivää

Mun ensimmäiseen transpolikäyntiin on jäljellä enää neljä päivää. Postissa tulleet laput on täytetty, ja tiistai-iltana matkustan töitten jälkeen Helsinkiin. Mua jännittää yllättävän vähän, ja kaiken pitäisikin olla hyvin. Pääasiassa mua jännittää yllättävän vähän vain siksi, etten mä vielä ole ehtinyt ajattelemaan. Yleensä olen tosi kova jännittämään kaikkea ja luulen, että se jännitys kyllä tavoittaa mut viimeistään silloin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä kun pitäisi nukkua. 


Yritän suhtautua tuohon polikäyntiin lähinnä niin, että se menee varmaan hyvin. Mä en voi olla muuta kuin oma itseni, ja mun kokemus omasta sukupuolestani on tosi vahva ja mun mielestä se myös näkyy ja välittyy musta. Mun mielestä mä osaan hyvin sanoittaa kokemustani, ja sen pitäisi riittää. Jotenkin oon myös vähän kuulostellut muiden ihmisten kertoman perusteella, että tuo ensimmäinen käynti ei välttämättä loppujen lopuksi ole niin suuri asia, vaan siinä lähinnä käydään läpi sitä mistä tässä prosessissa on ylipäätään kyse ja tullaan johonkin tulokseen siitä jatketaanko prosessia vai ei. Se tottakai pelottaa, että jostakin syystä ihmiset siellä olisi sitä mieltä että mun prosessia ei tulisi jatkaa, tai siis edes aloittaa. Se olisi varmasti kamalinta. Mutta mä kovasti yritän siis ajatella että kaikki menee kyllä hyvin, ja että ne ihmiset on kohdanneet siellä paljon muitakin tyyppejä joiden tilanne sivuaa mun omaa, ja että ne ei voi olla ihan hirveän huonoja ihmisten lukemisessa. 


Oon onnellinen siitä, että transpolipäivän iltana mulla ei vielä toistaiseksi ole mitään ohjelmaa, ja mä tiedän saavani olla koko loppu illan ihan rauhassa jos musta tuntuu siltä. Toisaalta mulla myös luultavasti on juttuseuraa jos sitä kaipaan eikä tartte olla ihan yksin. Se on helpottavaa. Vähän kyllä tuntuu että teen tästä liian suuren jutun, mutta kun mulle se on niin valtavan suurta. Se on jonkun valtavan suuren, niinkun esimerkiksi elämän, alku. Kai on ihan normaalia vähän jännittää sellaista. 

Tässä postauksessa on muuten kuvituksena kaksi tämän viikon vessaselfietä, toinen töistä ja toinen kotoa tältä päivältä. Mulla oli pitkästä aikaa kaulahuivi koska koulussa on niin kylmä, ja se olikin aika kivannäköinen. 

2 kommenttia:

  1. Hauska juttu, mutta meillä on täsmälleen samana päivänä eka käynti :) Mä oon kyllä päivän eka :) Toivottavasti ne pysyy hyvällä tuulella vielä minut tavattuaan :):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, hauskaa että sattui juuri samalle päivälle! Mulla on tosin iltapäivällä vasta aika. Tsemppiä sulle sinne ensimmäiselle käynnille! :)

      Poista